Smart Pet

Programmeren om obstakels aan te kunnen met een robot van LEGO is één, maar ook twee sterke oplossingen bedenken om kinderen vooraf te laten ervaren hoe het is om voor een dier te zorgen is echt programmeren op topniveau. Dat is namelijk wat Sam, Bokke, Reyhan, Taïs, Milan en Kemal hebben gedaan door een Minecraft wereld en een SmartPet met behulp van een MicroBit te maken. Ze wonnen in de Europese finale de derde plek op het onderdeel programmeren. Leuk weetje: het project is genomineerd geweest voor de Global Innovation Awards.

FIRST® LEGO® League

Daagt jongeren (9 t/m 14) uit om de maatschappelijke rol van wetenschap & techniek/technologie te onderzoeken aan de hand van verschillende opdrachten, waaronder een LEGO robot programmeren. Naar de site
Nullen & Enen

Algoritmes, codes en robots die wereldproblemen (gaan) oplossen.

Door heel Nederland vinden elk jaar wedstrijden plaats op het gebied van wetenschap, technologie en maken. De meest ingewikkelde berekeningen, geniale ontdekkingen, briljante uitvindingen, toffe ideeën en bijzondere concepten komen één keer per jaar samen. Alle winnaars van deze wedstrijden worden dan namelijk namens Nederland gehuldigd tijdens de ScienceMakers Awards.